sâmbătă, 8 noiembrie 2008

Coralii din pesteri

http://picasaweb.google.com/robbieshone/HollowWorld#5101441797129205314


Stiam despre stalactite, stalagmite... Helictitele mi-au aparut intai asa cum apar toti semnificantii. Un ansamlu de litere si sunete, apoi un set de imagini care, in amorteala spiritului de observatie, n-au revelat vreun sens. Unchiul meu strecurase carligul, sadise curiozitatea si abia dupa ce l-am convins ca functionez ca si calculatoarele -Montreal -`76, mi-a detaliat subiectul. In urma propriei experiente, am acceptat si ideea ca este posibil ca semnificatul sa astepte mii de ani, accesibil si neobisnuit, prima sa descriere sa dateze din anul 1665 (Olaus Worm), iar in secolul XXI romanii sa imprumute termenul englezesc, iar dictionarul nostru sa nu il explice... Am acceptat-o impreuna cu indoiala ca Omul de Vartop si descendentii sai nu au apucat in 62000 de ani sa apeleze distinct formele exotice ale heliclitelor.

Helictite sunt, conform geo.edu.ro, acele depuneri carbonatice tubulare, de forma spirala sau ramificata, intalnite in mediu speleean (pe tavanul, peretii sau pardoseala pesterilor).

Ceea ce le face speciale este creativitatea naturii care sculpteaza posibilitati de diversitate chiar si in principiul perfect logic si restrictiv al fortei gravitationale.
Pestera Piatra Altarului - Zona Carstica IC Ponor - Apuseni

Sunt doua ipoteze care incearca sa explice fenomenul: capilaritatea si vantul... Niciuna nu rezista contra-argumentelor aduse.




Niciun comentariu: